Senaste nytt!

Ärtlunch den 4 oktober kl. 12.00 i Restaurang Visborg
Anmälan om deltagande senast den 27 september via e-post till gote@a7kamratforening.se eller på mobil 0709-27 14 96.

Miniatyr över Korsbetningen
Den 26 maj invigdes ”Modellen över Korsbetningen” på museet i Tingstäde.
Sven-Henry Carlsson som har jobbat med denna modell under tre års tid var på plats och överlämnade sitt fina modellbygge till A 7 kamratförening och GFM.
Många var på plats för att beskåda den fantastiska miniatyren, i skala 1:100, som nu och i framtiden kommer att både låta oss se och minnas Gotlands Artilleriregementes gruppering vid Korsbetningen mellan 1909-1986.
Klicka här för att läsa mer om Sven-Henrys arbete och även få ett litet "smakprov"!

C A 9 besökte A 7 Kamratförening den 14 juni
Besöket ägde rum vid muséet i Tingstäde och utöver C A 9 så deltog från Artreg Regementsförvaltaren Peter Hemphälä och traditionsofficeren mj Anders Rönnqvist.
C A 9 bjöd på lunch och gav därefter information om Artilleriregementets (A 9) utveckling och om framtida samarbete med artilleriets kamratföreningar. Sedan följde en fråge- och diskussionsstund. Mötet avrundades med ett besök vid den nyligen invigda miniatyren över "A 7 vid Korsbetningen". Besökarna blev mäkta imponerade!

Mötets deltagare, 17 i bild och en bakom kameran. C A 9 , överste Jonas Lotsne, i uniform och i bildens bakre del!

Gamla filmer från Gotlands förband med mera
Du kommer direkt till filmerna från länken Filmer från förr.

På gång!

Nästa aktivitet är ärtlunchen den 4 oktober
Anmälan om deltagande till Göte Nilsson senast den 27 september via e-post till gote@a7kamratforening.se eller på mobil 0709-27 14 96.

Modell över A 7-området vid Korsbetningen invigd!
Läs mera under Senaste Nytt!

Klicka för "Senaste Nytt"!