Senaste nytt!

Hjälp oss med artiklar till tidningen senast den 15 november
Artiklar insändes helst via e-post till ordforande@a7kamratforening.se eller gunnar@a7kamratforening.se. Bidrag kan även skickas till Gunnar Trennestam, Styrmansgatan 361, 621 50 Visby.

Miniatyr över Korsbetningen
Den 26 maj invigdes ”Modellen över Korsbetningen” på museet i Tingstäde.
Sven-Henry Carlsson som har jobbat med denna modell under tre års tid var på plats och överlämnade sitt fina modellbygge till A 7 kamratförening och GFM.
Många var på plats för att beskåda den fantastiska miniatyren, i skala 1:100, som nu och i framtiden kommer att både låta oss se och minnas Gotlands Artilleriregementes gruppering vid Korsbetningen mellan 1909-1986.
Klicka här för att läsa mer om Sven-Henrys arbete och även få ett litet "smakprov"!

C A 9 besökte A 7 Kamratförening den 14 juni
Besöket ägde rum vid muséet i Tingstäde och utöver C A 9 så deltog från Artreg Regementsförvaltaren Peter Hemphälä och traditionsofficeren mj Anders Rönnqvist.
C A 9 bjöd på lunch och gav därefter information om Artilleriregementets (A 9) utveckling och om framtida samarbete med artilleriets kamratföreningar. Sedan följde en fråge- och diskussionsstund. Mötet avrundades med ett besök vid den nyligen invigda miniatyren över "A 7 vid Korsbetningen". Besökarna blev mäkta imponerade!

Mötets deltagare, 17 i bild och en bakom kameran. C A 9 , överste Jonas Lotsne, i uniform och i bildens bakre del!

Gamla filmer från Gotlands förband med mera
Du kommer direkt till filmerna från länken Filmer från förr.

På gång!

Dags att sända in tidningsartiklar!
Se Senaste nytt!

Nästa aktivitet är årets Sancta Babarafirandet den 1 december
Personlig inbjudan skickas ut till alla medlemmar!

Modell över A 7-området vid Korsbetningen invigd!
Läs mera under Senaste Nytt!

Klicka för "Senaste Nytt"!